მშვენიერების ძიებაში

2013 წლის თბილისის მე-14 საერთაშორისო კინოფესტივალზე ჩემი პირველი ფილმი გახლდათ პაოლო სორენტინოს “დიდებული მშვენიერება”.  

ჯეფ გამბარდელამ ერთი რომანი დაწერა ახალგაზრდობაში. მერე კი ცხოვრება რომის ქუჩებში ხეტიალს მოანდომა, ღამ-ღამობით. სამოცდახუთი წლის რომ გახდა, ამბავი, რომელმაც რომანი დააწერინა, მასთან დაბრუნდა, თავი შეახსენა და დასრულდა.

ჯეფ გამბარდელამ ვეღარ შეძლო არ ეფიქრა, არ ეძებნა და იპოვა თუ არა ვერ გეტყვით.

ძნელია თქმა, როგორი ადამიანია ჯეფი – მელანქოლიური თუ უბრალოდ თავგაბეზრებული, ცინიკოსი თუ იუმორის გრძნობით აღსავსე. შესაძლოა არც ერთი, შეიძლება უცნაურია. თუმცა მისი დიასახლისის არ იყოს, მეც მოწყენილი ჯეფი უფრო მომწონს, ვიდრე უცნაური.

მაინც რატომ შეწყვიტა წერა ჯეფ გამბარდელამ პირველი რომანის შემდეგ? იმიტომ, რომ ცარიელი  ცხოვრება ჰქონდა? თავად თქვა, გუსტავ ფლობერს სურდა დაეწერა წიგნი არაფრის შესახებ და არ გამოუვიდა, იქნებ მე შევძლოო. და მარიას კი უპასუხა, მშვენიერებას ვეძებდიო.

ფილმის ყურებისას დაფიქრდებით იმაზე, როგორ ვატარებთ ცხოვრებას. ზოგს დრო გაჰყავს, თითქოსდა რაღაცის მოლოდინში; ზოგს ძალუძს არაფრის კეთებაში დრო საერთოდ აღარ რჩებოდეს. ერთი სიტყვით, ჯეფი დაგაფიქრებთ იმაზე, რომ ცხოვრება ცარიელია, არარაობაა. მაგრამ ფილმი არაა პესიმისტური. გამბარდელამ თავის მეგობარ სტეფანის განუცხადა, ის თავისი “მე, მე, მე–ს” ძახილით და იმაზე ლაპარაკით, რომ იგი წარმატებული ქალია და კარგი დედა, რომ ის სისხლსავსე ცხოვრებით ცხოვრობს, თავს იტყუებს და არ არის საჭირო მეგობრებისთვის ქედმაღლურად ყურება. უბრალოდ უნდა გაუღიმო მათ, დალიო მათთან ერთად, ისაუბრო ათას სისულელეზე.

კიდევ ბევრი რამ ითქვა ფილმში. ძნელია ასეთი ფილმის მოყოლა; თუნდაც იმის თქმა, რატომ იყო კარგი ან ცუდი. მე – მომეწონა. ლამაზი ფილმია, ლამაზი მუსიკით.

ფილმის ნახვა შეგიძლიათ აქ.

Leave a Reply

